14 Ocak 2011 Cuma

İnternet Üzerinden Pazarlama

İnternet Üzerinde Pazarlama

İnternette pazarlama kavramı ile ilgili literatürde bu kavramla beraber, online pazarlama, dijital pazarlama, sanal pazarlama ve ağda pazarlama kavramlarıyla da karsılasmak mümkündür
İnternette pazarlama daha ucuz, daha pratik ve daha etkili olarak gerçeklesmektedir.
Çünkü klasik pazarlamadaki zaman alıcı ve mali yük getiren birçok asamayı ortadan kaldırır. Kisiye özel üretim yapma olanağı sağlar. Dnternet vasıtasıyla müsterilerin kisisel istekleri en kısa zamanda öğrenilmekte ve buna uygun mal ve hizmetler sunulmaktadır. Zengin içeriklidir; sunulan ürün ve hizmeti destekleyecek video, ses,grafik gibi araçların hepsi aynı anda kullanılabilir. Sürekli ve sağlıklı bir üretim sistemi internet ortamına tasınarak tedarikçi-üretici uyumu sağlanmakta böylece maliyetler düsmektedir. Pazar ve pazarlama arastırmalarında var olan zaman ve mekân sorunu ortadan kalkmakta, büyük çaplı arastırmalar daha çabuk ve ucuz yapılabilmektedir.
İhtiyaç duyulan müsteri bilgilerinin elde edilmesi, islenmesi ve analizi çok daha kolay hale gelmektedir. Dnternet ortamında müsteri iliskileri yönetimi uygulamaları yazılımları sayesinde birebir pazarlama yapılabilmektedir. Dnternet ile hem isletme içi iletisim hem de dıs iletisim hızlı, etkili ve düsük maliyetle sağlanabilmektedir (Kırçova, 2005).

İnternet Üzerinde Pazarlamanın Gelisimi
Elektronik iletisim ortamı sayesinde bir yandan isletmecilik islevlerinin bazı bölümleri, geleneksel yapıdan hızla uzaklasırken diğer yandan da insanların hayat tarzları giderek değismekte ve internet günlük yasamın hemen her alanında kendisini göstermeye baslamaktadır. Örneğin büyük masraflar, çok sayıda eleman ve büro makinesi gerektiren sirket merkezleri yerine daha düsük masraflı, geçici olarak kiralanabilen, günün her saatinde hizmet veren sanal ofisler hizmete girmeye baslamıstır.
İsletmelerin iletisimleri de hızla internet ortamına kaymakta ve dünyanın her yerinden her türden isletme ve müsteriler ile etkin iletisim kurmak mümkün olmaktadır.
Tüketicilerin mal ve hizmetler ile ilgili her türlü özelliği öğrenerek, karsılastırmalar yaparak satın alma imkânına kavustuğu bir elektronik pazar söz konusudur. Aynı avantajlar isletmeler için de geçerli olup, bütün üretim faktörlerini çesitli pazarlardan ürün, fiyat, kredi, lojistik gibi konular da dâhil olmak üzere karsılastırmasını yapmak suretiyle çok kısa bir sürede tedarik edebilmektedirler.
İnternet ortamında faaliyet gösteren iki farklı yapıda isletme vardır. Faaliyetlerini sadece internette yürüten yeni ekonomi isletmeleri ve fiziksel ortamdaki faaliyetlerini internete tasıyan geleneksel isletmeler.
Faaliyetlerini sadece internette yürüten yeni ekonomi isletmeleri, basarılı çıkıslarının ardından son yıllarda ard arda basarısızlıklar yasamıslardır. Mevcut pazar yapılarını sürekli gelistirmelerine rağmen zarar etmekteler ve piyasa değerleri düsmektedir

Kaynak:www.satisteknikleri.org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder